Όμιλος Μαθηματικών
Σκοπός λειτουργίας του Ομίλου Μαθηματικών είναι να υποστηρίξει μαθητές και μαθήτριες που αγαπούν τα μαθηματικά και θέλουν, μέσα από την προετοιμασία για μαθητικούς διαγωνισμούς μαθηματικών, να απελευθερώσουν τη μαθηματική σκέψη και τη λογική τους, μέσα και έξω από το πλαίσιο των μαθηματικών που διδάσκονται στο σχολείο. Τα μέλη του Ομίλου έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν Άλγεβρα, Συνδυαστική, Θεωρία Αριθμών και Γεωμετρία και να αποκτήσουν γνώσεις που δεν έχουν ενταχθεί στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της τάξης τους ή παρουσιάζονται, αλλά δεν αναπτύσσονται σε βάθος στα σχολικά εγχειρίδια. Κάθε συνάντηση σχεδιάζεται προκειμένου να ενεργοποιεί την κριτική σκέψη, να διδάσκει τη συνεργασία και να ενθαρρύνει τον μαθηματικό διάλογο. Παράλληλα, πραγματοποιούνται βιωματικές δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές και τις μαθήτριες να διαχειρίζονται καλύτερα το άγχος τους και τους ενθαρρύνουν να έχουν περισσότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. Επίσης, σχεδιάζεται η πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων και συνεργασίες με άλλους Ομίλους. Όλα αυτά συμβάλλουν καίρια στην καλλιέργεια του ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά και γενικότερα τις θετικές επιστήμες καθώς στην ολόπλευρη ανάπτυξη των συμμετεχόντων μαθητών και μαθητριών.
Υπεύθυνη του Ομίλου είναι η καθηγήτρια μαθηματικών κα Παναγιώτα Πουρνάρα.
Όμιλος Ρομποτικής
Στο σχολείο μας για πρώτη φορά φέτος δημιουργήθηκε Όμιλος Ρομποτικής με την καθοδήγηση της Μαρίας Καντάρη, καθηγήτριας Φυσικών Επιστημών, και της Βασιλικής Τριανταφύλλου, καθηγήτριας Πληροφορικής και Μαθηματικών. Η προετοιμασία για τη λειτουργία του Ομίλου Ρομποτικής ξεκίνησε την προηγούμενη σχολική χρονιά (2023-2024) με την επιμόρφωση των δύο υπεύθυνων εκπαιδευτικών και την εκπόνηση σχεδίου δράσης προσαρμοσμένου στα δεδομένα του σχολείου μας. Προγραμματισμός, κατασκευές, φαντασία, γνώσεις, όλα επιστρατεύονται από τους μαθητές και τις μαθήτριες σε αυτό τον Όμιλο. Η ρομποτική είναι μία δραστηριότητα που καλλιεργεί δεξιότητες στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και ταυτόχρονα μέσα από αυτήν αναπτύσσεται η δημιουργικότητα των παιδιών. Τα μέλη του Ομίλου έχουν την δυνατότητα να βελτιώσουν δεξιότητες όπως η συνεργασία, η κριτική σκέψη, η λήψη αποφάσεων, να ανακαλύψουν νέες κλίσεις και ταλέντα και να αποκτήσουν νέες δεξιότητες. Τα μαθήματα Ρομποτικής ακολουθούν το μοντέλο εκπαίδευσης S.T.R.E.A.M. (Science, Technology, Robotics, Engineering Art and Mathematics) και καλύπτουν γνωστικά πεδία της Φυσικής, Τεχνολογίας, Μηχανικής και των Μαθηματικών. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές θα λάβουν μέρος σε διαγωνισμούς ρομποτικής, στους οποίους θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους.
Όμιλος Αρχαίων Ελληνικών
Πηγή έμπνευσης για τη λειτουργία του Ομίλου Αρχαίων Ελληνικών αποτέλεσε η φράση του ποιητή μας Γιώργου Σεφέρη: «Από την εποχή που μίλησε ο Όμηρος ως τα σήμερα, μιλούμε, ανασαίνουμε και τραγουδούμε με την ίδια γλώσσα.». Η κατανόηση αυτής της ενότητας της ελληνικής γλώσσας, η οποία δεν γίνεται αντιληπτή από τα παιδιά είναι και ο σκοπός λειτουργίας του ομίλου. Η γνώση της αρχαίας ελληνικής μπορεί να προσφέρει στις μαθήτριες και τους μαθητές πληρέστερη γλωσσική επίγνωση και βαθύτερη κατανόηση της νέας ελληνικής, εμβαθύνοντας στις γραμματικές και συντακτικές δομές και παρακολουθώντας την εσωτερική διεργασία μέσω της οποίας παράγονται νέες λέξεις ή νέες σημασίες σε παλιές. Τα αρχαία ελληνικά κείμενα αποτελούν εξαιρετικά πρότυπα ύφους και με τη μελέτη τους μπορούν να αναπτυχθούν οι πολύτιμες αρετές της εκφραστικής ακρίβειας, της ευστοχίας και της λογικά οργανωμένης κατασκευής περιόδων.
Υπεύθυνη καθηγήτρια η φιλόλογος κ. Ζηνοβία Παπανικολάου