Αρχική Το σχολείο Μαθητές Καθηγητές Γονείς - Κηδεμόνες

Πληροφορίες  | Ιστορία| Μαθήματα | Προγράμματα | Δραστηριότητες | Συνδέσεις 

Δείγματα δημιουργικής γραφής των μαθητών

Τα παιδιά αναλύουν και συνθέτουν

 

Διδάσκουσα: κα Ευαγγελία Πάλλα

 

Οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου στα πλαίσια του μαθήματος Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας προσέγγισαν τις διαδοχικές φάσεις της ιστορίας των νεοελληνικών γραμμάτων. Ειδικότερα γνωρίζοντας την περίοδο που το εγχειρίδιο τιτλοφορεί Η νεότερη λογοτεχνία - Η λογοτεχνία από το 1922 έως το 1945 τα παιδιά  με τη βοήθεια του Λεξικού Λογοτεχνικών Όρων εξοικειώθηκαν με έννοιες όπως νεωτερική ποίηση, ελεύθερος στίχος, υπερρεαλισμός κ.λ.π. και προσπάθησαν να εμβαθύνουν στην ποίηση του Γιώργου Σεφέρη και του Οδυσσέα Ελύτη.

Μετά το τέλος αυτής της εκ του σύνεγγυς ανάγνωσης ανατέθηκε στην ολομέλεια της τάξης να συνθέσει τα δικά της ποιητικά πονήματα. Από αυτήν την απόπειρα προέκυψαν πολύ ενδιαφέροντα δημιουργήματα.

Πιο συγκεκριμένα μετά την αποκωδικοποίηση του ποιήματος Με τον τρόπο του Γ.Σ. δόθηκε στους μαθητές η οδηγία να προσπαθήσουν να γράψουν μία, τουλάχιστον, στιχουργική ενότητα που θα αναφέρεται στην παρούσα χρονική συγκυρία της χώρας μας κάνοντας αναφορές στο αρχαιολογικό και ιστορικό παρελθόν της Ελλάδας.

 

Η προσέγγιση των ποιημάτων ’ξιον εστί και Δώρο ασημένιο ποίημα έφερε τα παιδιά αντιμέτωπα με όρους όπως αυτόματη γραφή, ψυχανάλυση, υποσυνείδητο, υπέρβαση της ευλογοφάνειας και αληθοφάνειας λειτουργία ονείρων κ.λ.π. Στη συνέχεια οι μαθητές κλήθηκαν να απελευθερώσουν τη φαντασία τους από την παντοδυναμία της λογικής και, όπως έπραξαν οι υπερρεαλιστές ποιητές, να αξιοποιήσουν το τυχαίο και το χιούμορ. Τελικός σκοπός του μαθήματος ήταν να τολμήσουν να πειραματιστούν και να συνθέσουν τη δική τους υπερ-πραγματικότητα.

 

 
πίσω